tirsdag 17. februar 2026

Lydbok Ikke For Meg

Nå har jeg gitt opp lydbok, det er jo sovemedisin og det er noe jeg ikke trenger, jeg som sover så lett. Har jeg lytta til et par bøker og det kan være ganske underholdende og avslappende.


Siste boka var Knut Nærum sin krim; "Døde menn går på ski." En slags påskekrim, som jeg hørte skal bli film. Oppleseren var veldig artig og gøy å høre på. Han var flink til å gjøre om på stemmen til hver av karakterene i boka. Jeg likte den litt mørke humoren og hvor flink Nærum er til å skrive. Det overraska meg.

Problemet var at ved nesten hvert drap, duppa jeg av og når jeg våkna, fant jeg ut at nok et av hyttefolka var likvidert. Det var ganske mange som ble drept også, rundt fem stykker, i tur og orden. Jeg greide vel å holde meg våken når en av mordene skjedde. Altså noe så irriterende. Jeg gikk litt tilbake noenganger, men det ble bare rot. Jeg tenkte at jeg skal iværtfall få med meg slutten og få vite hvem morderen er. Men det lille sovehjerte mitt måtte sabotere der også gitt, for plutselig våkna jeg opp her igår i lenestolen, med sikkel på haka og munnen vidåpen og en ferdig Knut Nærum lydbok. Aner ikke hvem morderen var. 😴


Men jeg har kjøpt en annen bok av Nærum, heldigvis i bokformat på bruktbutikk. Når jeg dupper av med en ordentlig bok, er værste som skjer at den ligger i fanget og venter stille og tålmodig på meg, til jeg våkner opp igjen og kan fortsette. Bøker altså!

Ingen kommentarer: